Sayfalar

31 Mayıs 2012 Perşembe

Einstein ve Final Sınavları

Gerçekten istediğim bölümde okuduğum ve bunu da (böyle bir amacım olmasa da gizleme gereği de duymuyorum) belli ettiğim için insanlar derslerde not olarak çok başarılı olduğumu düşünüyor. Ama öyle değil.

Lisansa başladığımda çok heyecanlıydım, kimya adına her şeyi bilecek ve öğrenecektim. Ama ilk öğrendiğim şey bunun cahilce ve çılgınca bir fikir olduğuydu.

Sonra sınav zamanları iyice bıkkınlık gelmeye başladı. Üzerine, evde yaptığım deneyleri de yapmaz olmuştum.
Bu durum beni düşündürmeye başlamıştı. "Acaba istemediğim bir bölümde mi okuyorum. "Kendimi kandırarak geri dönüşü zor bir yola mı girdim?"


Sonra, Adı zeka ile özdeşleşen Einstein'ın final sınavları hakkında söylediği şu söz ile karşılaştım ve sorunun bende olmadığını anladım.

"One had to cram all this stuff into one's mind for the examinations, whether one liked it or not. This coercion had such a deterring effect on me that, after I had passed the final examination, I found the consideration of any scientific problems distasteful to me for an entire year."
 Meali:
"Buradaki sorun; kişi sevsin ya da sevmesin bütün bu ıvır zıvırı, birinin beynine tıkmak zorunda olması. Bu zorlama, üzerimde öyle bir tiksindirici etki bıraktı ki; bütün yıl boyunca hiç bir bilimsel problemden tat almadım."

Einstein fizik okumuştu. Onu fizikten bıktırdılarsa...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder